сряда, 21 ноември 2012 г.

Ин-Ян Западна философия.


Духът и Материята
съставляват Света!
            Тодор Миков




Ин-Ян Западна философия.

От гледна точка на Западната философия и до наши дни се дискутира въпроса, който се отнася до ейдос /духа/ и хиле /материята/, но липсва визията за Ян и Ин. От друга страна, Източната философия се концентрира най-вече върху Ян и Ин. Тя също, има виждане за дух и тяло, /Ли е дух/ и Чи /Чи е тяло/, но не се концентрира толкова силно върху тях, както западната философия. Може да се каже, че ейдос и хиле в Западната философия съответстват на Сонг-Санг /Вътрешния характер/ и Хьонг-Санг /Външната форма/ в Обединителна мисъл, а Ян и Ин в Източната философия съответстват на Ян и Ин в Обединителна мисъл. Интересното е в това, че Западната и Източната философия имат  над 2000 годишна история, но и до сега не са успели да се обединят. В Обединителната Онтология те са напълно обединени. Това означава, че щом Обединителна мисъл може да обедини онтологиите, формиращи основата на Източната и Западната философия, то тя може да обедини също Западната и Източната култура. Културата, която може да се установи чрез обединението на Изтока и Запада, може да бъде наречена Обединителна култура. Логично е! Нали? Ако навлезем още по-надълбоко в разсъжденията си, то: Божият Сонг-Санг (Вътрешен характер) е причина за вътрешния, невидим аспект на сътворените битиета, а Божият Хьонг-Санг (Външна форма) е причина за външния и видим аспект на сътворените битиета. В Бог, тези два аспекта формират хармонично тяло и са в отношение на субект и обект! Това означава, че те не са разделени, а съществуват в единство! А по отношение на: Изначалния Сонг-Санг, или Божият Вътрешен характер, Сонг-Санг /Вътрешния характер/ е частта от Бог, отнасяща се до Съзнанието и представлява основната причина за невидимия аспект или функционалния аспект на всички създания! Невидимия аспект в сътворените битиета съответства на съзнанието на човешките същества, инстинктите - при животните, живота в растенията и физико-химичния характер - при минералите. Божият Сонг-Санг /Вътрешен характер/ е изразен в Божието творение в различни измерения, формирайки различните нива на невидимия свят. Например в минералния свят, Божият Сонг-Санг /Вътрешен характер/ е почти бездеен и се проявява единствено символично. В растенията Божият Сонг-Санг /Вътрешен характер/ се проявява на по-високо ниво, а при животните на още по-високо. При човека, Божият Сонг-Санг /Вътрешния характер/ се изразява напълно. По-нататъшните анализи за първоначалния Сонг-Санг /Вътрешен характер/ показват, че той съдържа аспектите на функция и аспектите на форма, които се наричат вътрешен Сонг-Санг /Вътрешен характер/ и вътрешен Хьонг-Санг /Външна форма/. Вътрешният Сонг-Санг /Вътрешния характер/ има способности - интелект, емоции и воля, а вътрешният Хьонг-Санг /Външната форма/ съдържа идеи, концепции, първоначални закони, математични принципи и т.н. Вътрешният Сонг-Санг /Вътрешния характер/ е субективната част в Сонг-Санг /Вътрешния характер/, а вътрешният Хьонг Санг /Външната форма/ е обективната част в Сонг-Санг /Вътрешния характер/. За това Духът и Материята съставляват Божието творение - Вселената, Живота и Човека!


                                                                                    Тодор Миков



Няма коментари:

Публикуване на коментар